Просідання покриття руліжних доріжок і злітно-посадкових смуг на аеродромах
При використанні класичних методів відновлення пошкоджених ділянок разом з укріпленням підґрунтя та заміною покриття може зайняти кілька тижнів або навіть місяців, під час яких аеродром не може працювати на повну потужність. Використовуючи матеріали URETEK, роботи з відновлення займають лише кілька днів або навіть кілька годин.
Просідання бетонних плит аеродрому є поширеною проблемою на багатьох аеропортах по всьому світу. Покриття аеродрому може просідати через збільшення обсягу пасажирів і вантажів, погіршення дренажної системи, природний знос матеріалів тощо.
Просідання бетонних плит в межах дозволених норм не є небезпечним і не призводить до аварійних ситуацій. Але якщо ослаблення ґрунту під аеродромом і просідання окремих ділянок злітно-посадкової смуги перевищують дозволені межі, потрібне негайне втручання. Навіть якщо стан плит покриття аеродрому ще не є небезпечним, це може призвести до небезпечної ситуації в разі різкої зміни погодних умов. Наприклад, якщо вода в западинах покриття аеродрому замерзає, це може призвести до ковзання літаків.
Укріплення ґрунту під аеродромом
Для відновлення бетонної плитки аеродрому необхідно укріпити ґрунт під плитами. Традиційно стабілізація та вирівнювання поверхні аеродрому вимагають часткового або повного демонтажу, закриття небезпечних ділянок для великих ремонтів і залучення важкої техніки. Після демонтажу плит виконуються процедури укріплення ґрунту, після чого відновлюється поверхня аеродрому.
При використанні сучасної технології та матеріалів URETEK немає необхідності в демонтажі або заміні поверхні аеродрому для укріплення ґрунту під аеродромом і стабілізації та вирівнювання положення бетонних плит, також не потрібно використовувати важку техніку.
Для укріплення ґрунту просвердлюються отвори діаметром 16 мм у поверхні аеродрому, через які вводиться геополімерний матеріал до потрібної глибини.
Принцип технології
Матеріал URETEK містить спеціальні геополімерні смоли, які розширюються і твердіють при введенні в ґрунт, досягаючи великої міцності всього за 15 хвилин. Таким чином, ґрунт під аеродромом зміцнюється, а відновлена ділянка може бути використана майже одразу після виконання ін’єкцій.
Технологія дозволяє відновити ділянку з мінімальними змінами в плані польотів, що не порушує нормальну роботу аеродрому. Досить запланувати ремонтні роботи на період, коли не відбувається багато злетів та посадок. Завдяки розмірам обладнання, необхідного для ін’єкції геополімерів URETEK, та автономному характеру транспортних засобів, технологія не обмежує ресурси аеродрому під час виконання робіт з відновлення.
Варіації технології
Технологія URETEK може бути використана двома способами для підйому та стабілізації покриттів аеродрому. Методи відрізняються між собою глибиною ін’єкції геополімерів. Метод Deep Injection використовується для відновлення колишніх властивостей ґрунту на глибині кількох метрів. Для негайної стабілізації та вирівнювання бетонних плит геополімерний матеріал вводиться в зазор між ґрунтом і плитою за допомогою методу Slab Lifting. У обох випадках положення покриття аеродрому і бетонних плит коригується за допомогою лазерних рівнів з точністю до ±1 мм.