Технологія ін’єкції геополімерів URETEK дозволяє відновлювати залізничні насипи у найкоротші терміни, не перериваючи руху потягів.
Геополімерні смоли допомагають укріпити та стабілізувати просілий шар щебеню, а також вирівняти бетонні плити в тунелях, на станціях, переїздах і в депо — і, за потреби, підняти їх до проєктної висоти.
Залізнична інфраструктура охоплює багато об’єктів, зокрема ділянки з коліями, тунелі, мости, станції, депо, ремонтні майстерні тощо. Усі ці об’єкти зазнають впливу навантажень від руху поїздів, погодних умов і поверхневих вод.
Будівельні норми передбачають влаштування основи з щебеню перед укладанням рейок. Залізничний насип виконується з насипного матеріалу (наприклад, щебеню). Постійне навантаження на рейки та щебінь призводить до нерівномірного просідання окремих ділянок колії. Коли просідання перевищує допустимі межі, положення рейок змінюється і використання колії стає небезпечним. Завдяки сучасній технології ін’єкції геополімерів URETEK для відновлення безпечного стану колії та зміцнення щебеневого шару потрібно лише кілька годин.
Стабілізація щебеневого шару залізничного насипу
Використання геополімерів дозволяє укріпити ґрунт під залізничними коліями та зупинити просідання щебеневого шару без демонтажу рейок та шпал. При цьому стабілізація залізничного насипу не потребує додаткового засипання щебеню — достатньо ввести геополімерну смолу безпосередньо в насип або ґрунт під ним. Геополімерний матеріал розширюється та створює вертикальний тиск, тим самим піднімаючи колії до проєктної висоти.
Підняття залізобетонних плит
На багатьох ділянках (переїзди, тунелі, станції, депо тощо) рейки укладено на залізобетонні плити. Такі плити також можуть просідати через зміни рівня поверхневих вод або ерозію ґрунту, спричинену порушенням роботи дренажної системи.
Ділянки з бетонними плитами також можна вирівняти та стабілізувати, використовуючи технологію URETEK для укріплення ґрунту. Для цього геополімерна смола вводиться через отвори, просвердлені в бетонних плитах. При цьому немає потреби демонтувати плити чи залізничний насип. Ґрунт на глибині під залізобетонною плитою зміцнюється за допомогою методу Deep Injection, а самі плити піднімаються та вирівнюються за методом Slab Lifting.
Особливості ін’єкції геополімерів
Для ін’єкції геополімерів у щебеневому шарі залізничного насипу або в залізобетонних плитах свердляться отвори діаметром 12–16 мм. Геополімерний матеріал подається через шланги до ін’єкційних труб діаметром 8–14 мм. Одразу після ін’єкції матеріал починає розширюватися, заповнюючи порожнечі та пустоти в ґрунті, що забезпечує підняття й стабілізацію конструкцій. Процес підняття контролюється в режимі реального часу за допомогою лазерного рівня.
Геополімер набирає необхідну міцність всього за 15 хвилин. Це дозволяє швидко завершити всі роботи без змін у графіку руху поїздів.